» » La-Z-Boy Furniture Galleries DBA LEBCO Industries | 1104442

Complaint / review / scam report
La-Z-Boy Furniture Galleries DBA LEBCO Industries
Quality Lacking and Refunds Not Issued Customer Service Lacking

Complaint / review text:
Hello,

I wanted to submit my information and experience with a local company store La-Z-Boy in Arlington on Cooper Street. I’m really wanting my money back so I can buy some quality furniture. Hubby and I are retired and don’t have money to waste. Your help is greatly appreciated. Also, check out all of the negative reviews all over the internet about this company’s shady reputation for not standing behind it’s own brand.


Consumer's Original Complaint :
Furniture is poorly made, we had issues within the first 30 days of ownership
I purchased a Niagara leather reclining sofa and chair set in February 17 2016. From then until now, your customer service has been called to our home 4 times! There is a design flaw in this set! The wood has cracked underneath but it's just particle board, not real wood. The arms have been replaced, something else underneath the arms, screws, etc. We have no children here, just 2 adults. We don't mistreat furniture. We only got rid of our last leather sofa because it was bright red and would not match our new floors and new wall color; it was 12 years old and still in perfect condition but it was from The Leather Center, not La-Z-Boy. I have extended warranties on both items. I received a voicemail from Angel from 214-631-1813 today stating that the person that took pictures of the furniture Wednesday August 17, 2016 sent them to your corporate office and corporate only wants to order new parts. I don't want new parts or for this sofa to be fixed on, I want my money back! I don't trust this furniture! That's like buying a brand new car and within 6 months the car has been back to the shop 4 times! That's called a lemon and the dealership would be replacing that car or refunding all money paid! Well, I want my money back so I can purchase better furniture! I expected much more from your company. I thought you stood behind your product, I thought you respected your customers. I don't want to constantly to be reminded every time I look or sit on this furniture how horrible this experience is. I don't trust this product! I plan to post reviews all over the Internet and social media about my experience with your company. Order number 0217606KXOL Total amount paid $3450.94 paid by check. Also I just learned that a lot of their stores are franchises which means their corporate office (La-Z-Boy) can't help even though these franchises are only selling La-Z-Boy products and their brand and logo and represent La-Z-Boy, ridiculous! For the money I spent, I expect better quality as well as better customer service.

Hello ******,

Thank you for contacting La-Z-Boy Inc.

We apologize your experience has been less than satisfactory. La-Z-Boy Incorporated works through the independently owned and operated dealers for all sales and service matters. We call on the dealers to act on our behalf to inspect any furniture in question and to make repairs in accordance with our warranty terms. Our warranty is limited to the repair or replacement of defective parts.

You will have to continue working directly with Angel and your service department to come to a resolution. Again, our warranty terms signed at the time of purchase state that our warranty is limited to the repair/replacement of defective parts only.

Kindest Regards,
Lindsey L. Customer Service Representative La-Z-Boy Inc.
One La-Z-Boy Drive Monroe, MI 48162 (855) 802-6636
7 (734) 240-2421

My response:

I'll say it again, I don't want this furniture!!! This item has been discontinued and probably because of how it was made. The quality is very much lacking! I don't want to do business with your company again because of this experience! I have reported this company to the BBB and my next step is to contact the media regarding your practices. There was a case with McDonald's where McDonalds tried to say that since it was a franchise and privately owned store that they didn't feel they were responsible. The judge in the case stated that yes they were responsible because the store represented the McDonald's brand and ruled in the plaintiff's favor.
I was hoping this could be settled without litigation or media involvement and maybe at some point in time I would possibly become a customer again, if your quality improved and your focus on customer satisfaction improved

Contact information:
Author: Newman


Offender: La-Z-Boy Furniture Galleries DBA LEBCO Industries

Country: USA   State: Texas   County: Tarrant   City: Arlington   Zip: 76017
Address: 4515 South Cooper Street
Phone: 8174674411
Site: la-z-boy.com

Category: Furniture & Equipment

0 comments

Information
Members, of group Guest, can not leave comments on this publication.
Please register on our website, it will take a few seconds.